Mindfulness

“Intreaga lume este o serie de miracole, dar ne-am obisnuit atat de mult cu ele, incat ni se par lucruri obisnuite.” H. C. Andersen

Ti s-a intamplat vreodata sa nu fi observat ceva ce altii au vazut, fiind in acelasi loc cu tine? Sau sa nu fi auzit un pasaj din mesajul cuiva, intr-o discutie la care ai luat parte? Daca raspunsul este da, si sunt sigura ca este, atunci este foarte probabil ca mintea ta sa fi fost in alta parte. Adica sa nu fi fost deschis, cu totul atent la momentul in care te aflai. Frecvent spunem ca “mintea ne-o ia razna”, ca “am cazut pe ganduri”, ca “mi-a fugit mintea…”, asadar, nu am fost prezenti in contextul dat. Conducem masina fara a ne gandi la actiunea tehnica propriu-zisa, mancam si vorbim la telefon, facem dus sau citim si ne planificam ziua urmatoare, realizand ca nu am inteles nimic din paginile citite ori ca dusul nu a fost deloc relaxant, dam mana cu un strain, fara sa ii retinem numele. Exemple inofensive ce se transforma in unele cu adevarat coplesitoare, pe masura ce pierzi total controlul asupra propriilor ganduri, asa cum se intampla in anxietate. Constientizarea implica sa fii un observator al faptelor, obiectelor, propriilor emotii, fara a participa, fara a te lasa purtat de gandurile automate si intruzive. Doar sa fii.

Adesea folosim constientizarea ca un start in imersiunea noastra in inconstient, catre sursa problemelor noastre. Dar cum se intampla acest lucru? Cum faci asta? Cum inveti sa fii prezent?

Ce simplu, vei zice! Chiar este, dar necesita totusi exercitiu, pentru momentele tensionate, in care tendinta este sa reactionezi impulsiv si sa crezi ca nu mai ai timp pentru a evalua rational situatia, motivele si conjunctura. Mindfulness-ul ne ajuta sa acceptam respingerea, dezamagirea, sa toleram anxietatea, prin recunoasterea emotiilor, fara a ne lasa purtati de incarcatura lor, sa interpretam cu mai multa acuratete reactiile oamenilor, sa ascultam, nu doar sa auzim. Sa pastram contactul cu realitatea.   Merge ce e bolduit la submeniu si textul in intregime la blog?

Iata de ce consider ca aceasta tehnica este un bun start pentru antrenarea inteligentei emotionale, pentru imbunatatirea mult razvnitei tolerante la suferinta.