Mentorat pentru psihologi
Acest program se adresează psihologilor care și-au obținut atestatul de liberă practică în supervizare ori studenților din anul III, ai Facultăților de Psihologie și din anii I și II master.
Deși orele de supervizare, recunoscute de Colegiul Psihologilor, sunt cele mai căutate de psihologii absolvenți, pentru a putea profesa legal, în România, ele nu sunt suficiente pentru a securiza practicianul și a acoperi aria vastă de provocări și dificultăți din practică. Timpul limitat nu permite mai mult decât ghidajul strict necesar din zonele administrative, bazaz dezvoltării personale și supervizarea cazuisticii. Ce facem în restul timpului? Cum răspundem celorlalte întrebări survenite pe parcurs? Cine e acolo pentru noi, în afara facultății ori supervizării?
Iata de ce a apărut acest program de mentorat!
Așadar, cum se desfășoară:
2 întâlniri pe lună, cu durata de 3h, timp de 5 luni, miercurea, de la 17:00-20:00, începând cu data de 23.10.2024, până pe data de 05.03.2025 (primul modul) si 30.07.2025 (modulul 2).
Costuri și modalități de plată: Cost total per modul 1700 lei
Pentru a vă securiza locul și a facilita accesul celor care doresc să frecventeze consecvent întâlnirile, plata se va face integral, ori printr-un avans, în valoare de 1000 lei, achitat până la începerea primei întâlniri, iar a doua tranșă se va plăti înaintea celei de-a treia ședințe. Persoanele care vor participa la ambele module, vor primi o reducere de 10%, pentru al doilea.
Înscrieri: Pentru înscrieri, vă rog să scrieți un email pe adresa contact@gabrielaudrea.ro, cu subiectul mentorat în psihologie, în care să menționați dacă sunteti student (în ce an, unde) ori practicant.
La finalul perioadei de mentorat, fiecare participant primește diplomă, iar studenții, la nevoie, adeverințe de practică.
Subiecte abordate în cadrul fiecărui nivel
Modulul 1 23.10.2024 – 05.03.2025
1. Sindromul impostorului și nevoia de structură în desfășurarea ședințelor
• Preocuparea legată de propria imagine și de cum sunt percepuți psihologii debutanți de clienți
• Echilibrul dintre viața profesională și cea personală
• Importanța limitelor în protejarea spațiului terapeutic și personal.
• Tehnici de comunicare eficientă pentru stabilirea și menținerea limitelor cu clienții.
• Fișe de monitorizare a parcursului, notițe după ședințe
2. Blocajele și fricile terapeutului la început de drum
• Gânduri, credințe, prejudecăți
• Reducerea credințelor limitative ale terapeutului
• Reducerea proiecțiilor terapeutului
• Relația terapeutică, limite (apeluri între ședințe, schimburi de servicii, favoruri, plata serviciilor etc)
• Autodezvăluirea în terapie : când, cât, în ce mod?
• Confruntarea cu emoții puternice sau cu situații de criză
• Resurse și fișe de lucru.
3. Trusa cu tehnici specifice de consiliere
4. Încurajarea auto-reflecției și a autocunoașterii în dezvoltarea stilului personal de lucru
• Biasuri ale psihologului
• Intuiția psihologului vs urmărirea unui program de intervenție pas cu pas
5. Abandonul în psihoterapie, studii despre motivele renunțării premature la terapie – înfrângerea terapeutului
*participanții sunt liberi să adreseze întrebări, sesiunile vor fi interactive.
Modulul 2 26.03.2025 – 30.07.2025
1. Interviul clinic structurat, anamneza, observația clinică – un tot unitar
2. Evaluarea psihologică a copiilor și adolescenților
3. Instrumente și tehnici de evaluare a copiilor și adolescenților
4. Evaluarea psihologică a adulților
5. Structura unui raport de evaluare extins
6. Evaluarea psihologică a tulburărilor de personalitate
7. Clientul cu tulburare de personalitate de tip borderline
8. Tipuri de formări în psihoterapie și direcții de specializare profesională
9. Psihoterapie de cuplu – idei principale, atitudine, abordări ale partenerilor
10. Reflectarea asupra progresului realizat în cadrul programului de mentorat și stabilirea pașilor următori în dezvoltarea profesională.
• Promovarea serviciilor psihologice : strategii pentru social-media, identitate și notorietate
• Discuții despre metodele etice de marketing și networking în psihologie.
• Explorarea resurselor comunitare, online și colaborărilor cu alte profesii pentru a atrage clienți.
• stabilirea prețului per ședință pentru consiliere, psihoterapie, evaluare psihologică și rapoarte de evaluare.
Modulul 2 26.03.2025 – 30.07.2025
1. Interviul clinic structurat, anamneza, observația clinică – un tot unitar
2. Evaluarea psihologică a copiilor și adolescenților
3. Instrumente și tehnici de evaluare a copiilor și adolescenților
4. Evaluarea psihologică a adulților
5. Structura unui raport de evaluare extins
6. Evaluarea psihologică a tulburărilor de personalitate
7. Clientul cu tulburare de personalitate de tip borderline
8. Tipuri de formări în psihoterapie și direcții de specializare profesională
9. Psihoterapie de cuplu – idei principale, atitudine, abordări ale partenerilor
10. Reflectarea asupra progresului realizat în cadrul programului de mentorat și stabilirea pașilor următori în dezvoltarea profesională.
• Promovarea serviciilor psihologice : strategii pentru social-media, identitate și notorietate
• Discuții despre metodele etice de marketing și networking în psihologie.
• Explorarea resurselor comunitare, online și colaborărilor cu alte profesii pentru a atrage clienți.
• stabilirea prețului per ședință pentru consiliere, psihoterapie, evaluare psihologică și rapoarte de evaluare.
Certificări și experiență
• Licență în psihologie
• Master în psihologie clinică și intervenție terapeutică
• Supervizor în psihologie clinică
• Psihoterapeut specialist în Psihoterapie Integrativă
• Formare în EMDR
• Psiholog expert cu competențe în exprtiza copilului și familiei aflate în divorț
• Psiholog expert cu competențe în expertiza victimelor minore și majore
• Formare complementară în psihoterapie sistemică, de cuplu și familie
• Formare nivel 1 Terapie centrată pe emoții
• Formare în Terapie Dialectic Comportamentală (DBT)
• Formare în curs, în Somatic Experiencing
• Formare în NLP
• Trainer și formator acreditat ANPC
Detalii despre mine, puteți găsi aici.
Ce nu este menționat pe website, este că îmi amintesc foarte bine începuturile mele și nevoia de ghidaj, de a exista un supervizor, un îndrumător ce invită la întrebări, dezbateri și poate vorbi despre lucrurile mai puțin tratate în cărți și în programul universitar.
Deși profesez de peste 11 ani, timp în care am adăugat diferite formări și cursuri complementare practicii mele, sunt departe de a stăpâni orice situație poate apărea în cabinet și fericită că există intervizare, supervizare, mentorat, cursuri aplicative.